Az UX (felhasználói élmény) és a befektetés megtérülés

Mint minden szakterületen, itt is kihívást jelenthet a felhasználói élmény (UX) dizájn megfelelő megtervezése ahhoz, a befektetett össueg megtérüljön. Célszerű tisztán látni az UX előnyeit, amelyek segítenek leküzdeni ezt a kihívást.
Mik az UX előnyei az ügyfelek számára?
Az UX tervezés és a felhasználó-központú tervezés (UCD) pénzbe kerül, ahhoz hogy a kívánt felhasználói réteget és ezzel a kívánt pénzügyi forgalmunkat elérjük. Ezt nem lehet megkerülni, sajnos, nagyon soka olyan cég, vállakozás van aki a tervezési folyamatok fejlesztési módszertanának részeként ellenáll az UX tervezésnek vagy az UCD megközelítésnek. Végtére is, a pénzügyek ritkán korlátlanok, és a vállalatok folyamatosan versenyeznek a kitörő globális piacon, hogy minnél job pozícióban legyenek a weboldalukkal. Ha szeretnél többet a UX tervezési folyamatainkról akkor kattints ide.
A vállalatok leginkább az UX-be való befektetésük megtérülése miatt aggódnak. Ezért összeállítottunk egy listát azokról a konkrét üzleti indokokról, amelyek miatt az UX-tervezést projektekben alkalmazni kell.

Az UX tervezés előnyei
1. Termékek, amelyek megfelelnek a felhasználó igényeinek – Ha a felhasználók részt vesznek a tervezési folyamatban, akkor a végterméknek meg kell felelnie az igényeiknek. Ez kereskedelmileg    életképesebb ajánlatot és ezáltal magasabb profitszintet biztosít a vállalat számára.
2. Olyan termékeknél, amelyek megjelenése után kevesebb trükközést igényelnek – Olcsóbb és egyszerűbb a vázlatokat, drótvázakat és prototípusokat finomítani, mint a piacra dobás után. Az UX lehetővé teszi a vállalat számára, hogy kidolgozza azt, ami nem működik, majd elhagyja azt a fejlesztési szakasz előtt, nem pedig azt követően.
3. Termékek, amelyek kevésbé veszélyeztetik a vállalkozás hírnevét – az UX minőségi mérőszám. Amikor olyan termékeket ad ki, amelyeket a felhasználók szívesen használnak, és amelyek megfelelnek az igényeiknek; nőni fog az üzleted hírneve. Ellenkező esetben, ha nem csinálod jól a dolgokat - a hírneved romlani fog.
4. Termékek, amelyek viszonylag immunisak a hatótávolságra – Ha meghatározza a felhasználó igényeit, majd ezeket szem előtt tartva tervez; akkor sokkal kevesebb erőfeszítéssel és kisebb project költségvetéssel lehet tervezni elkészülési idejével.
5. Versenyképes termékek – az UX kutatási szakasza azt jelenti, hogy tudnod kell, mit csinálnak a versenytársak, és hogyan lesz „jobb” a terméked. Az ilyen módon történő tervezés a bizonyítékokon alapul, nem pedig a fejlesztőcsapat „megérzésein”.

Ezek a közvetlen előnyök bizonyos közvetett előnyökhöz is vezetnek:
• Alacsonyabb költségek a termékfejlesztés üzletágára nézve – A jól meghatározott, időben és költségvetésben megvalósuló projektek olcsóbbak, mint azok, amelyeket folyamatosan újradefiniálnak.
• Ügyfél-elégedettség – Ha egy termék felhasználói élménye magas, akkor elégedett ügyfelei lesznek, ami csökkenti a támogatási csapatok és az ügyfélszolgálatok terheit.

Összegzés
Az UX-t tervezéshez tudnunk kell, hogy milyen üzleti előnyöket szeretnénk elérni. Csodálatos dolog nagyszerű felhasználói élményt teremteni az ügyfelek, a felhasználók vagy a munkaerő javára, de ezt a döntéshozóknak és a költségvetés tulajdonosainak is meg elk ell fogadnia, hogy az UX-be fektetett befektetéseik megtérülnek.
Szeretnéd újra tervezni a weboldalad UX tervezéssel, hogy hatékonyabb legyen? Kattints ide.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram